Prekės grąžinimas Europos Sąjungoje - viskas, ką turi žinoti

Preki grąžinimo taisyklės e. prekyboje pagal ES teisės aktus

Vartotojo teisės grąžinti prekes

Europos Sąjungoje vartotojai, pirkdami internetu, turi teisę grąžinti prekes be priežasties per 14 dienų nuo pristatymo. Tai kyla iš 2011/83/ES direktyvos dėl vartotojų teisių. Ši teisė taikoma nuotoliniams pirkimams, tai yra, per internetą, telefoną ar katalogą. Šios reikalavimai yra teisės aktų, todėl kiekvienas internetinis pardavėjas privalo jų laikytis.

Tačiau verta atkreipti dėmesį, kad kai kurie prekybos centrai gali turėti dar griežtesnes grąžinimo taisykles. Todėl prieš pradedant pardavimą tokiose platformose verta atidžiai susipažinti su jų taisyklėmis. Pardavimas savo internetinėje parduotuvėje suteikia didesnę lankstumą, nes nesukelia papildomų reikalavimų, išskyrus tuos, kurie kyla tiesiogiai iš teisės.

Išimtys iš teisės grąžinti

Ne visos prekės patenka į grąžinimo teisę. Išimtys yra:

  • Pagal užsakymą pagamintos prekės (pvz., individualizuoti drabužiai, graviruota papuošalai).

  • Prekės su trumpu galiojimo laikotarpiu (pvz., maistas, kosmetika).

  • CD/DVD plokštelės ir programinė įranga, jei jų pakuotė buvo atidaryta.

  • Higienos prekės (pvz., apatiniai drabužiai, skustuvai), jei pakuotė buvo atidaryta.

Pardavinėjant prekes iš Matterhorn didmeninės prekybos pasiūlos, galima atsisakyti grąžinimo pareigos apatinėms prekėms. Pagal teisės aktus, tokios prekės yra išimtos iš grąžinimo pareigos dėl higienos priežasčių.

Grąžinimo išlaidos – kas už ką moka?

Išlaidos, kurias dengia parduotuvė

  1. Visos pirkimo sumos grąžinimas – internetinė parduotuvė privalo grąžinti vartotojui visą pirkimo sumą, įskaitant pradinio pristatymo išlaidas (jei klientas pasirinko pigiausią galimą pristatymo variantą).

  2. Grąžinimo apdorojimo išlaidos – grąžinimo administravimas, grąžinamų prekių kokybės kontrolė, pakartotinis pardavimas.

  3. Komisinių ir mokesčių išlaidos – internetinių mokėjimų atveju kai kurios mokėjimo sistemos ima komisinius, kurių parduotuvė neatsigaus grąžinimo atveju.

Išlaidos, kurias dengia klientas

  1. Prekės grąžinimo kaina – jei parduotuvė nesiūlo nemokamų grąžinimų, vartotojas pats privalo apmokėti grąžinimo siuntimo išlaidas.

  2. Prekės vertės sumažinimas – jei produktas turi naudojimo žymių, viršijančių būtinas patikras (pvz., naudoti drabužiai), parduotuvė gali sumažinti grąžinimo sumą proporcingai sumažėjusiai vertei.

  3. Pažeista pakuotė – jei produktas grįžta pažeistoje pakuotėje, parduotuvė gali sumažinti grąžinimo vertę, nes tai veikia galimybę pakartotinai parduoti.

  4. Produktas, netinkamas tolesniam pardavimui – jei produktas buvo naudojamas taip, kad tai sukėlė nuolatinį nusidėvėjimą ar sugadinimą, parduotuvė turi teisę sumažinti jo vertę iki simbolinės sumos.

Kaip įtraukti grąžinimų procentą į maržą?

Prekių grąžinimai turi didelę įtaką internetinės parduotuvės pelningumui. Norint tinkamai apskaičiuoti kainas ir maržą, reikia atsižvelgti į grąžinimų koeficientą.

Koreguotos maržos skaičiavimas

  1. Nustatykite grąžinimų lygį

  2. Apskaičiuokite grąžinimo apdorojimo išlaidas

    • Grąžinimo apdorojimo išlaidos apima logistikos, darbuotojų darbo valandų, pakartotinio pardavimo išlaidas.

    • Pavyzdžiui, jei grąžinimai sudaro 20% užsakymų, o kiekvienas grąžinimas sukelia 10 EUR išlaidų, tai kiekvienam užsakymui reikia pridėti 2 EUR (20% * 10 EUR) prie kainos, kad kompensuotumėte šią išlaidą.

  3. Kainų didinimas arba grąžinimo politikos optimizavimas

    • Įvesti grąžinimo mokestį arba nemokamus grąžinimus tik lojaliems klientams.

    • Šviesti klientus, kad jie vengtų nereikalingų grąžinimų (pvz., geresni produktų aprašymai, dydžių lentelės).

Cashflow gerinimas naudojant grąžinimo paslaugą

Pardavinėjant prekes iš Matterhorn didmeninės prekybos pasiūlos, galima pagerinti cashflow pasinaudojant grąžinimo paslauga, kuri apima kai kurias prekių markes. Išsami informacija apie šią paslaugą yra prieinama adresu /?str=returns-help. Grąžinimo paslauga leidžia atblokuoti lėšas iš grąžintų prekių, kas gali reikšmingai paveikti internetinės parduotuvės likvidumą.

Santrauka

Grąžinimai yra neatsiejama e. prekybos dalis, tačiau jais galima veiksmingai valdyti. Verta atsižvelgti į grąžinimų išlaidas kainodaros strategijoje ir siekti jų minimizavimo per geresnius produktų aprašymus ir grąžinimo politiką. ES teisės aktų žinojimas leidžia išvengti teisinių problemų ir užtikrina saugų pardavimą internetu. Pardavimas savo internetinėje parduotuvėje suteikia didesnę kontrolę grąžinimo politikos srityje, tuo tarpu prekybos centrai gali nustatyti griežtesnius reikalavimus. Be to, parduodant prekes iš Matterhorn didmeninės prekybos pasiūlos, galima atsisakyti grąžinimo pareigos higienos prekių kategorijai, kas sumažina nuostolių, susijusių su negrįžtamais higienos prekių grąžinimais, riziką.

Plėskite savo verslą tarptautiniu mastu

Su "Matterhorn" galėsite lengvai siųsti visame pasaulyje! Mūsų platforma palaiko katalogus iki 14 kalbų, todėl galite pasiekti klientus visame pasaulyje. Leiskite mums viskuo pasirūpinti ir tikėkite, kad jūsų siunta galutinį klientą pasieks greitai ir saugiai.

Dropshippingas į Jungtinę Karalystę, JAV, Kanadą, Prancūziją, Vokietiją, Italiją, Ispaniją, Austriją, Belgiją, Daniją, Portugaliją, Jungtinius Arabų Emyratus ir daugelį kitų šalių visame pasaulyje!