Pirkinių krepšelis:
Europos Sąjungoje vartotojai, pirkdami internetu, turi teisę grąžinti prekes be priežasties per 14 dienų nuo pristatymo. Tai kyla iš 2011/83/ES direktyvos dėl vartotojų teisių. Ši teisė taikoma nuotoliniams pirkimams, tai yra, per internetą, telefoną ar katalogą. Šios reikalavimai yra teisės aktų, todėl kiekvienas internetinis pardavėjas privalo jų laikytis.
Tačiau verta atkreipti dėmesį, kad kai kurie prekybos centrai gali turėti dar griežtesnes grąžinimo taisykles. Todėl prieš pradedant pardavimą tokiose platformose verta atidžiai susipažinti su jų taisyklėmis. Pardavimas savo internetinėje parduotuvėje suteikia didesnę lankstumą, nes nesukelia papildomų reikalavimų, išskyrus tuos, kurie kyla tiesiogiai iš teisės.
Ne visos prekės patenka į grąžinimo teisę. Išimtys yra:
Pagal užsakymą pagamintos prekės (pvz., individualizuoti drabužiai, graviruota papuošalai).
Prekės su trumpu galiojimo laikotarpiu (pvz., maistas, kosmetika).
CD/DVD plokštelės ir programinė įranga, jei jų pakuotė buvo atidaryta.
Higienos prekės (pvz., apatiniai drabužiai, skustuvai), jei pakuotė buvo atidaryta.
Pardavinėjant prekes iš Matterhorn didmeninės prekybos pasiūlos, galima atsisakyti grąžinimo pareigos apatinėms prekėms. Pagal teisės aktus, tokios prekės yra išimtos iš grąžinimo pareigos dėl higienos priežasčių.
Visos pirkimo sumos grąžinimas – internetinė parduotuvė privalo grąžinti vartotojui visą pirkimo sumą, įskaitant pradinio pristatymo išlaidas (jei klientas pasirinko pigiausią galimą pristatymo variantą).
Grąžinimo apdorojimo išlaidos – grąžinimo administravimas, grąžinamų prekių kokybės kontrolė, pakartotinis pardavimas.
Komisinių ir mokesčių išlaidos – internetinių mokėjimų atveju kai kurios mokėjimo sistemos ima komisinius, kurių parduotuvė neatsigaus grąžinimo atveju.
Prekės grąžinimo kaina – jei parduotuvė nesiūlo nemokamų grąžinimų, vartotojas pats privalo apmokėti grąžinimo siuntimo išlaidas.
Prekės vertės sumažinimas – jei produktas turi naudojimo žymių, viršijančių būtinas patikras (pvz., naudoti drabužiai), parduotuvė gali sumažinti grąžinimo sumą proporcingai sumažėjusiai vertei.
Pažeista pakuotė – jei produktas grįžta pažeistoje pakuotėje, parduotuvė gali sumažinti grąžinimo vertę, nes tai veikia galimybę pakartotinai parduoti.
Produktas, netinkamas tolesniam pardavimui – jei produktas buvo naudojamas taip, kad tai sukėlė nuolatinį nusidėvėjimą ar sugadinimą, parduotuvė turi teisę sumažinti jo vertę iki simbolinės sumos.
Prekių grąžinimai turi didelę įtaką internetinės parduotuvės pelningumui. Norint tinkamai apskaičiuoti kainas ir maržą, reikia atsižvelgti į grąžinimų koeficientą.
Nustatykite grąžinimų lygį
Apskaičiuokite grąžinimo apdorojimo išlaidas
Grąžinimo apdorojimo išlaidos apima logistikos, darbuotojų darbo valandų, pakartotinio pardavimo išlaidas.
Pavyzdžiui, jei grąžinimai sudaro 20% užsakymų, o kiekvienas grąžinimas sukelia 10 EUR išlaidų, tai kiekvienam užsakymui reikia pridėti 2 EUR (20% * 10 EUR) prie kainos, kad kompensuotumėte šią išlaidą.
Kainų didinimas arba grąžinimo politikos optimizavimas
Įvesti grąžinimo mokestį arba nemokamus grąžinimus tik lojaliems klientams.
Šviesti klientus, kad jie vengtų nereikalingų grąžinimų (pvz., geresni produktų aprašymai, dydžių lentelės).
Pardavinėjant prekes iš Matterhorn didmeninės prekybos pasiūlos, galima pagerinti cashflow pasinaudojant grąžinimo paslauga, kuri apima kai kurias prekių markes. Išsami informacija apie šią paslaugą yra prieinama adresu /?str=returns-help. Grąžinimo paslauga leidžia atblokuoti lėšas iš grąžintų prekių, kas gali reikšmingai paveikti internetinės parduotuvės likvidumą.
Grąžinimai yra neatsiejama e. prekybos dalis, tačiau jais galima veiksmingai valdyti. Verta atsižvelgti į grąžinimų išlaidas kainodaros strategijoje ir siekti jų minimizavimo per geresnius produktų aprašymus ir grąžinimo politiką. ES teisės aktų žinojimas leidžia išvengti teisinių problemų ir užtikrina saugų pardavimą internetu. Pardavimas savo internetinėje parduotuvėje suteikia didesnę kontrolę grąžinimo politikos srityje, tuo tarpu prekybos centrai gali nustatyti griežtesnius reikalavimus. Be to, parduodant prekes iš Matterhorn didmeninės prekybos pasiūlos, galima atsisakyti grąžinimo pareigos higienos prekių kategorijai, kas sumažina nuostolių, susijusių su negrįžtamais higienos prekių grąžinimais, riziką.